Frigolit

Idag har även min dotter fastnat för alla dessa väggord och ordspråk, men när jag för 6 år sedan gjorde bokstäver i frigolit och "pyntade" med hemma, bla hade jag KÖK uppsatt i köket, kunde hon inte förstå varför jag hade satt texten där..... man ser väl att man är i köket utan att det står, tyckte hon då...=)
På ytterdörren hade jag STORA bokstäver med home:



och några små på andra ställen:

  

 

..och lite tokig var jag väl när jag började skriva en massa konstiga "köksord" direkt på väggen, men de är för längesedan övertapetserade och jag har dessutom flyttat därifrån för längesen....

   

....om du sedan börjar studera dessa bilder kommer du att upptäcka att jag stavat fel på ett av orden =)
dyslexi?? Textade med plattpensel och blandade brunt och gräddvit för att få schattering i orden, lite brunare i den ljusa delen av väggen och lite vitare i den bruna "rutan".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0